Kirkelig vejviser

"Kirkelig vejviser" er dit redskab, når du skal anmelde en fødsel eller et dødsfald, bestille dåb, vielse eller begravelse.
Her får du svar på dine spørgsmål og links til relevante skemaer. Klik dig rundt på siderne - eller send en mail eller ring, hvis der er noget som mangler eller du har et spørgsmål.

Folketinget har vedtaget "Loven om obligatorisk digital selvbetjening". Den trådte i kraft 1/12 2013. Det betyder, at borgerne har pligt til at bruge en digital løsning på så mange områder som muligt. For folkekirkens vedkommende handler det om flere områder:

Omsorgs- og ansvarserklæring

Ansøgning om navngivning (uden dåb)

Ansøgning om navneændring

Anmodning om ny attest

Anmodning om begravelse eller ligbrænding

Det er meningen, at borgeren på alle disse områder skal gå ind på www.borger.dk og betjene sig selv der.

Ønsker man en kirkelig handling: dåb, konfirmation, vielse eller en kirkelig velsignelse af borgerligt indgået ægteskab, begravelse eller bisættelse så skal man som altid henvende sig til en af vores sognepræster eller til kirkekontoret for at få en aftale om den kirkelige handling og en samtale i den forbindelse.